Tid

Som jag önskar att jag hade mer tid.
Tid att skriva, tid att läsa, tid att leva ett normalt liv. Men tiden springer iväg och jag hamnar på efterkälken, flämtande, med krampande muskler som vägrar att fortsätta jaga.
Men när jag säger något om det, när kraven från samhället blir för mycket och jag börjar klaga, (jag klagar kanske för mycket just på den här typen av problem) då skakar alla på huvudet. ”Du är ung”, säger alla, ”Det blir bättre sen”.
Men jag vill ju att det ska bli bättre nu!! Jag vill ju så hemskt gärna plocka fram alla mina projekt, sitta i flera timmar och bara skriva, skapa.
Men det hinner jag inte. Tiden tar alltid slut och allt blir bara liggande, halvfärdigt.
Som jag önskar att jag hade mer tid.

En reaktion på ”Tid

  1. ”Det blir bättre sen” säger vem? Alla tider och alla åldrar har sina hinder. Alla tider och åldrar har sina fördelar. Det gäller att stapla fördelarna på hög så att man kan klättra över hindren när de är för höga.
    Jag känner igen din känsla, tiden är en vältränad maratonlöpare och själv är man en seg sköldpadda med dålig kondis :/
    Du ska veta att när du väl är klar med dina texter tycker jag alltid att de är jättebra!
    //Från en seg sköldpadda 🙂

Kommentera

