Planering

Det är viktigt att planera, speciellt i vardagslivet.
Det spelar ingen större roll vad man ska göra, det mesta i livet kräver en viss mån av planering.
Jag är ganska bra på att planera långt i förväg.
Som skolan, jag visste redan i början av åttan vilket gymnasium jag ville börja på.
Jag överplanerade, byggde upp en framtid på det enda valet, brydde mig inte så mycket om alla de andra skolorna, för jag visste ju vart jag skulle gå, det var bara att försöka hålla kvar och eventuellt höja betygen.

Nu i efterhand kan jag gräma mig över hur jag tog allt för givet och jag önskar att jag hade tittat på fler skolor, hittat fler alternativ. För nu sitter jag här, med gymnasielinjen som kanske kommer läggas ner på grund av bristande intresse. Bara två personer har sökt och plötsligt är det inte mina betyg som står i vägen för mig, utan alla andras ovilja att söka en sådan typ av linje.

Över en dag hotas ett och ett halvt års planering att slås i spillror och jag står här, darrande i väntan på att svaret på mailet jag skickade till skolan ska komma. Självklart hoppas jag på ett positivt svar, men med tanke på antalet antagna ser det mörkt ut.
Don’t hold your breath

// Emmelie

Kommentera

