Hemliga Projekt är Hemliga

Så är det bara, och då spelar det inte någon roll hur mycket ens kompisar tjatar om att få höra vad det är man håller på med, för det är superhemligt.
Men jag kan avslöja några saker. Ett nytt projekt är påbörjat, och nästan färdigplanerat. Min stora frustration över att jag inte kunde hitta en bra story har släppt, eftersom jag kom på en story, med lite hjälp visserligen. För jag är så finurlig att jag låter kompisarna få reda på alla de oviktiga detaljerna och på det sättet få dem att tro att de hjälper till med projektet som de inte vet något om.
Jag förvirrar mig själv ungefär lika mycket som jag förvirrar dem, och det mesta av allt det hemliga är ganska hemligt för mig också tyvärr. Men det är bara att jobba på och se vart man kommer.

Sen måste jag ge ett nytt tips: Planera endera hela projektet från början till slut och gör ett schema över exakt vad du vill skriva, eller planera i princip inget alls. Om man bara planerar lite grann slutar det ofta med att man bara vill skriva slutet, eftersom det man gjorde när man började skriva inte blev så bra som man hade tänkt sig. Om man inte planerar alls däremot, då kan historien ta en massa roliga vändningar, vilket kan vara kul om man gillar vändningar.
Men det säkraste sättet att faktiskt bli färdig med något, det är att på ett eller annat sätt planera, och då planera länge. Det finns få saker som är värre än att man sätter sig ner och börjar skriva på grundidén och sen blir besviken när man inser att man måste skriva om hela stycket för att man i efterhand kommer på att man planerat fel.

// Emmelie

2 reaktioner på ”Hemliga Projekt är Hemliga

  1. Vilka kompisar kan det vara hon syftar på? (Det kan väl inte möjligtvis vara jag som tjatat lite…?) Du har rätt, hemligt ska vara hemligt och förvirrande får det väl vara! 🙂 Lycka till med projektet kompis, jag tror på dig! ❤ 🙂

  2. Haha! Kan vara jobbiga systrar också. Jag tror att det kan bli förvirande med projekt 1 och 2 och 3 och 4… Jag tror på dig!! 😉

Kommentera

