SOMMARLOV

Nu är det slut, tre år på högstadiet är över.
Jag har nog inte riktigt förstått vad det här innebär, har inte velat tänka på det. Gymnasiet blir plötsligt väldigt stort, väldigt nära, och väldigt, väldigt okänt.
Men det är fortfarande framtiden och nu är nutiden och i nutiden är allt klart, betygen är satta, blommorna är lämnade till lärarna och stipendierna är utdelade. Tyvärr fick jag inte det där stipendiet jag hoppades på, men som tur var var det en värdig vinnare, en kompis, som blev en ganska ansenlig summa rikare i dag.
Men men, som vår rektor så fint sa det: ”Ta det lugnt”. (Även ett citat ur boken liftarens guide till galaxen, en bok som bara är lite skum) Min tid kommer (även om jag i nuläget gärna vill att min tid ska vara nu) och tills dess får jag helt enkelt fortsätta jobba på.

Så till sist, Glad Sommar allihopa!
Och till er som ännu inte slutat kan jag bara säga kämpa på, det är snart över!!

//Emmelie

Kommentera

