Vad har du gjort i sommar?

Det har inte regnat en hel dag i min sommarvärld i år, inte en dag har gått utan att jag har sett sol och blå himmel. Det är helt enkelt fantastiskt.
Jag har inte hunnit göra någonting. Eller nej, det är inte sant, jag har gjort en massa saker, det känns bara som att mina dagar fyllts upp av sol och bad och att bristen på planering har gjort att jag inte har hunnit något.
Ändå har jag lyckats misslyckas med ett Nanowrimo, vilket lett till att jag nu har ännu ett projekt som jag jobbar med i efterhand. (Jag vågar inte säga högt att det kanske blir färdigt, för i vanliga fall brukar det innebära att det definitivt hamnar i högen för dumpade projekt. Men jag hoppas på det här eftersom jag så sent som i dag skrev färdigt en komplett disposition till det.) Utanpå det har jag samlat ihop en massa ny fakta till ett annat pågående projekt, så jag borde vara nöjd.

Jag har också läst första Harry Potter boken – eller nåja, halva i alla fall – för min sjuåriga kusin. När jag i början av sommaren försiktigt frågade henne om hon visste vem Harry Potter var såg hon förebrående på mig.
”Jag har inte sett filmerna, och jag har inte läst böckerna, men det är klart att jag vet vem Harry Potter är.”
” Han kommer bli berömd. Det skulle inte förvåna mig om den här dagen kommer nämnas som Harry Potters dag i fortsättningen. Det kommer skrivas böcker till hans ära, varje trollkarlsbarn i hela världen kommer känna till hans namn,”säger Professor McGonagall i Kapitel 1 i De vises sten. Om hon bara visste.
Harry Potter är förresten en fantastisk serie, jag har läst den många gånger och alla de människor som inte har öppnat dörren till denna fantastiska värld borde genast sätta igång och göra det.

  Och så är det ju slutligen det här med gymnasiet, den stora pusselbiten som nu äntligen fallit på plats. Den 19 augusti kommer jag börja gymnasiet, på en skrivarlinje som förhoppningsvis ska kunna lära mig allt det jag inte vet.
Nu har jag ju dessutom skrivit den första övningen som mellanstadielärarna brukar pracka på eleverna några dagar in på terminen.
” Nu vill jag att ni ska skriva om vad ni gjort i sommar.”

Det är trevligt att vara tillbaka

// Emmelie

Kommentera

