Aldrig mer skrivvalkar

Jag har nu gått 3 veckor och tre dagar i skolan. (och ja det är fortfarande awesome!)
Hela min skolgång, varenda litet år, har jag använt hederligt papper och penna när jag har skrivit saker. När jag skrev uppsatsen till nationellaprovet i svenska fick jag valkar på fingrarna efter att jag hållit i pennan tre timmar på raken.

Men nu har vi kommit in i en ny era, en modernare värld. I går fick vi nämligen våra skoldatorer och helt plötsligt behöver man inte ens hålla i en penna, för allt sköts via datorn.

Det är ju absolut jätteskönt att ha en dator som man kan ha med sig överallt. Men samtidigt känner jag att jag kommer sakna det hederliga papper och penna. Det blir så mycket mer personligt då, eller vad tycker ni?

Och så ett litet tillägg. Om några veckor (har inte bestämt exakt när ännu) kommer jag att byta domännamn här på bloggen till http://www.lillaskrivaren.wordpress.com. Jag kommer påminna fler gånger om det så att jag inte bara försvinner helt plötsligt.

Ha en bra dag!

// Emmelie

Kommentera

