Vem har fått sin första placering i en novelltävling??

Jo, det har jag!! En tredjeplats efter fyra inskickade noveller någonsin! Jag har två små varelser sittande på mina axlar just nu. (Ni vet, som i tecknad film när man står inför ett val) Den ena, som ser ut som en liten ängel med gloria och vingar, hoppar upp och ner, illröd i ansiktet och piper av lycka. ”Du kom trea! du kom trea! och JohannaLindbäck satt i juryn och hon har läst din text!”. Den andra varelsen har horn, svans och en treudd som den petar på mig med. ”Du kom bara trea, du kunde ha gjort bättre. Det är bara förstapris som räknas”. Jag ignorerar aktivt den lilla djävulen och försöker hålla nere ängeln som håller på att sprängas av lycka, båda uppgifterna är ungefär lika omöjliga.

Som jag skrev tidigare. Jag kan lägga ut novellen här, om någon ber snällt 😉

ultimatespiderman2

Unge spider man från disney XD har samma problem som jag.

Och apropå noveller. Alice Munro, novellernas drottning, vann ju faktiskt nobelpriset i litteratur i år. Tyvärr har jag inte läst någon av hennes noveller, men nobelpriset, sammanslaget med min vinst och att vi faktiskt håller på med noveller på passionstimmarna på skolan kanske till slut blir de faktorer som ändrar på det.

Är det någon av er som läst något av Alice Munro?

// Emmelie

Kommentera

