Marknadsföring och positiva misstag

Jaha, då var det helg igen. Mycket händer och jag har inte ens tid med hälften av det egentligen!
Igår hade vi studiedag på skolan, och då passade jag på att marknadsföra mitt jobb som sagofé. Fyra timmar springa runt ömsom i kall blåst och ömsom på dagisavdelningar och förskoleklasser. Det kanske inte låter så himla ansträngande, men tro mig, det är mer krävande än man kan tänka sig.
Men sen är det ganska mysigt att röra sig runt småbarn. Till exempel klev jag in på ett av dagisen och då kom en liten tjej springande mot mig och ropade ”Buuuuu, Buuuuu!!!”. Hon höll något som såg ut som en svart näsduk i handen och viftade med den som en tok. ”Titta!!” sa hon då och pressade nästan upp tygbiten i ansiktet på mig, och då såg jag att den hade ögon. ”Åh men titta, är det ett spöke. Ett svart spöke?” Tjejen nickade hysteriskt. Och då klickade det för mig. Ett Svart Spöke. Hur många sådana spöken finns det egentligen? Svar: typ ett.
”Är det dagzpöket??” frågade jag och hon såg helt paralyserat på mig.
”Hur visste du det?” Och jag, som ju trots allt marknadsförde mitt jobb sa; ”Jo för jag är en sagofé, och då kan man sådant.” Jag har nog aldrig sett någon stirra så fascinerat på någon som hon gjorde på mig i det ögonblicket. Så visst, fullbokad dag, men med många ljusglimtar.

Och för alla er som inte vet det så är dagzpöket ett svart spöke från en serie bilderböcker, och han läspar så han kan inte säga spöke, utan han säger zpöke istället. Väldigt bra böcker faktiskt!

Så idag så var jag på prisutdelning till en novelltävling jag varit med i som jag skrev om Här. Det var jättekul! Det var bara det att i det förra inlägget skrev jag ju att jag kom trea, och det stod det i mailet jag fick också. Men när tidningen som novellerna publicerades i kom ut visade det sig att jag inte alls kom trea utan tvåa. Ett misstag som jag inte har något alls emot, värre hade det väl varit om det varit tvärtom..

Om det är någon som vill läsa mitt bidrag redan nu, och inte vill vänta tills den publiceras på tidningens hemsida så att jag kan lägga ut länken, så kan jag publicera den här. Men det krävs att någon ber snällt först. 😛

 

Och så några höstbilder för att det är så fint väder ute nuförtiden 😀

IMG_1628

IMG_1635

// Emmelie

Kommentera

