Papperstranan

papperstrana

Hade du haft kraft att flyga skulle du flyga till Paris.
Det sa du, den där kvällen när snön smälte till slask på Stockholms gator.
Du sa att det var dit du ville åka, om dina vingar inte var så svaga.
Jag tänkte att om dina vingar inte hade varit så svaga
hade jag burit dig till Paris.
Jag hade lyft dig ur sängen, burit dig runt hela jorden om du ville det.
En morgon när jag klev in i ditt rum var du inte där.
På din säng låg en trana, vikt av ljusblått papper. På ena vingen hade du skrivit ett meddelande med darrig handstil.
”Ta hand om mina vingar, jag har flugit till Paris.”

Vad är det första du tänker på när du läser den här texten?
Skriv gärna i kommentarerna och låt mig veta om mitt budskap gått fram!

En reaktion på ”Papperstranan

  1. mh mh mmh
    jag gillar verkligen den här texten, om vi hade haft tävling i spoken word arbetet den dagen hade du fett vunnit!
    Den handlar om en papperstrana men låter endå så djup
    I Love it!
    /skrivarsystern

Kommentera

