Drömmar

”I en annan del av världen,” viskade jag mot det kalla fönsterglaset.
”Där är vi inte nu,” svarade du och la dig ner på den röda mattan.
”Du finns där ute någonstans,” fortsatte jag.
”Jag är inte där nu,” sa du.
  Det blev fel någonstans och jag snavade över mina egna fötter. Toner av ditt hjärta ekade i mitt fulla huvud.
Allt blev bakvänt och du försvann samtidigt som du stannade kvar. Framtiden blev spikad och det förflutna blev oförutsägbart.
Drömmar blev verklighet och jag började hoppas på att något vanligt skulle hända.
”Drömmar bedrar,” viskade du mot det kalla fönsterglaset.
”Du är en dröm,” svarade jag. 

 

Kommentera

