En Vecka Hemma

Hemma i en vecka.
Jag skriver, inte särskilt bra, med jag skriver! Jag skriver om det som rör sig i mitt huvud och det som händer med mig. Jag sitter här i soffan och funderar på vad jag tänker. Nu när jag tänker tillbaka på de närmsta veckorna så vet jag inte vad jag ska tänka. De första veckorna levde jag för att barnen och Torbjörn skulle må bra. Jag gjorde det som skulle fixas, räkningar och sånt som skulle fixas med banken. Jag kände att om jag skulle fixa det, om jag bara fick till en takt som sa att jag kanske skulle fixa det,  med Marias hjälp. Jag visste inte hur hon skulle göra det men hon var inställd på att göra det bästa hon kunde. När jag träffade henne på fredagen före operationen, kl 17, var jag nervös. Dagen hade gått bra, vi hade träffat en narkosläkare och en inskrivningsläkare och det hade gått bra.
Jag hade ätit kl 10.30 och inte ätit något mer på dagen. Det var ju inte så bra, men jag tänkte inte på det då. Det blev ett hårt slag mot Karin. Maria talade om alla risker som hon kunde se, allt som kunde gå fel. Hon var jättebra men också jättetydlig att beskriva de saker som kunde gå fel. Det fanns mycket som kunde gå fel!
När jag vaknade på måndag kvällen så var jag inte så klar, men alla kom in till mig och kunde ge mig en kram. Jag kände igen dem och jag visade dem att jag kunde röra på armar och ben. Talet kunde jag inte kontrollera med det fanns i mitt huvud. Jag visste inte om det skulle komma tillbaka. Måndag, tisdag och onsdag var jobbiga men jag fick hjälp att få ut frukost,  det jag ville ha! Och jag fick hjälp med att välja vilken mat jag ville ha till lunch och middag! Sen kom torsdagen och då började något hända i mitt huvud. Jag kunde säga till Torbjörn att jag älskade honom och lite andra korta meningar som var enkla. 
På torsdagen kunde jag börja tala lite enkelt! Jag kunde säga till barnen och Torbjörn att jag älskade dem!
Till slut: Jag kunde läsa alla kommentarer på bloggen! Det ger mig kraft och energi!! Jag fortsätter att läsa alla inlägg ni lägger in!

Kram Karin

Kommentera

