Tankar (Mamma skriver)

Tankar
Sitter här och funderar. Jag funderar på många olika saker, men jag funderar på om strålningen blir lätt. De andra två gångerna som jag gjort det, den med armen och den med bröstet, har jag gjort  det med min mentala hälsa i behåll. Hur blir det nu? Jag vet att Torbjörn kommer att vara med mig alla tider i Eskilstuna och att han kommer att vara den som står mig närmast, jag behöver inte åka själv och jag behöver inte köra själv. Jag kommer inte heller att jobba på eftermiddagarna utan vara hemma. Men vad gör strålningen med hjärnan?
Doktorn sa att det kunde bli problem med minnessvårigheter, minnestappning och andra svårigheter som har att göra med hjärnan. Vad som gör min hjärna mer eller mindre skadningsbenägen är inte klart. Vi får väl se hur det ser ut och hur det utkristalliserar sig.  Jag vill inte göra detta, men jag har inget val. Jag träffar min läkare, Andreas, på fredag. Det är samma läkare som jag träffat under cancerbehandlingen i Eskilstuna. Han kommer att säga att vi ska stråla hela hjärnan för att vara på den ”säkra sidan”. Jag vet inte vad som är säkert, men jag får väl göra som de säger. De vet ju bäst, även om de inte vet säkert om någonting  ska kunna inträffa.
Jag vet ju hur nuläget ser ut, men jag vet ju inte hur resten ser ut. Jag kommer att kämpa och jag kommer att fortsätta skriva, för det gör mig bättre på att tänka klart.
Kram Karin

Kommentera

