Long time no see

Två veckor av tystnad nu, men nu är första veckan i skolan avklarad och jag kan äntligen njuta av min första riktiga helg i tvåan på gymnasiet. Så skönt. Förra veckan var ganska tuff, kanske var det sommarens galenskap som hann ikapp mig, kanske blev det lite för verkligt när jag plötsligt kom tillbaka till något som redan är etablerat och invant. Inte för att jag tänkte på det som hänt, inte för att jag nu i efterhand egentligen börjat tänka mer på hur livet hade kunnat se ut nu om allt gått lite, lite annorlunda. Nej, jag lever bara på som vanligt, men med tunnare hud, känsligare sinnen, svagare nerver. Det är egentligen inget speciellt som är fel, det är bara fel i allmänhet och allt irriterar en. 
  Men det har blivit bättre och de senaste dagarna har jag kunnat leva på som vanligt utan att ständigt behöva skydda mig från koset inuti mig själv. Vi har börjat att skriva monologer på skrivartimmarna i skolan så nästa inlägg blir ett litet smakprov kan man väl säga, en del av det som vi arbetar med just nu.

Jag vill också passa på att skicka styrka till alla er som lyckats bli förkylda nu när allt har satt igång igen, jag vet att det är några stycken så en massa kramar till er.

 

// Emmelie   

Kommentera

