”2014 var helt svart” – Sara Varga

Jag såg just det här videoklippet och ville gärna dela det här, även om jag inte skriver något långt inlägg om det. Men det är alltid så skönt att höra och se hur andra också känt samma sak och att även om depression är så individuellt så finns det något med det som alltid är samma hos alla. Sen kanske jag som kreativ själ kanske kan relatera mer till Sara Varga än många andra, det kan ju inte jag veta, men jag kände igen mig i det hon säger och sättet hon säger det på. Bara första minutrarna när hon får frågan om hur hon mår och svaret blir ett tveksamt ”bra”.

Det här får mig också att fundera på om inte 2014 var ett ganska tungt år för väldigt många och att många nog behöver den här typen av uppmärksammande av depression från åtminstone en del av media för att förstå att det är okej att ta emot hjälp.

Titta gärna och skicka gärna ett meddelande och säg vad ni tror, jag har varit dålig med att svara på era meddelanden den senaste tiden men jag uppskattar alltid allas vänliga hälsningar och ord.

Ha nu en trevlig Valborg allihopa!!

// Emmelie

Kommentera

