Solstrålar

Det tar tid.
Allt tar tid tills man inte längre har någon tid. Trean har verkligen varit så: ett år av en massa tid som jag helt enkelt inte har och en massa ork som bara försvunnit i tomma luften. Det blir inte alltid som man tänkt sig, det blir inte alltid bättre heller, och ibland blir det bättre bara för att bli sämre igen. Allt går i vågor, om och om igen, och nu är det en ynka månad kvar och studenten knackar på dörren och alla inlämningsuppgifter ska in och det finns varken tid eller ork men jag överlever någonstans mitt i kaoset.

Jag överlever

Det är så det är just nu, varken mer eller mindre. Jag försöker så gott jag kan, jag blir ledsen, jag blir arg, jag hoppas och lyckas och bryter ihop och kommer igen och många dagar vill jag lägga mig ner och… kanske inte dö, fullt så illa är det inte, men i alla fall bara försvinna. Försvinna ur min egen kropp och själ som just nu inte fungerar som de ska. Bli en liten flytande partikel utan krav, utan framtid och utan minnen.

Men sen är vissa dagar bra, övervägande bra. Som idag när det plötsligt är så där nästan sommar och man kan gå ut utan att frysa och jag sakta plockar solstrålar och håller dem varsamt bara för att de lyser upp lite grann. Bara för att mina händer är så kalla nuförtiden och jag behöver all värme utifrån som jag möjligtvis kan få. Som värmen från solstrålar och en annan varm hand någon gång ibland som håller mig trots att det inte alltid gör saken bättre.

Det är fyra veckor kvar nu, det är nästan över, och så kanske jag äntligen kan få andas. Så länge kämpar jag med att samla solstrålar.

// Emmelie

En reaktion på ”Solstrålar

  1. Så roligt att få läsa av dig igen! Länge sen sist! Tänkte just häromdagen och undrade! Du skriver så fantastiskt
    så man bara flyter med! Fortsätt så! Och lycka till med examen och framtiden. Kram – från en okänd!

Kommentera

