Ett litet tillskott

För många av de som känner mig är det här en självklarhet, men för alla er som inte står mig lika nära så kan den pysselfixering som jag genom hela mitt liv haft vara en nyhet. Jag har ända sen jag var jätteliten älskat att skapa. Det tog senare form i mitt skrivande, men jag har också arbetat mycket med händerna de senaste tio åren kan man väl säga. Jag har pysslat med smycken, skapat små djur i pärlor, tovat, målat, sytt, stickat och virkat och antagligen ännu mer som jag inte kommer ihåg just nu. Under gymnasiet har jag inte hunnit jobba så mycket med mitt pysslande, och min samling av hobbymaterial (som är ganska stor må jag säga) hamnade på hyllan. Tre år har gått och nu har pysslandet på ett sätt kommit till min undsättning igen. I tider där hjärnan inte är som den ska kan det vara skönt att bara koppla bort ett tag, och det gör jag just nu genom att virka. Jag har plockat upp den hobby som jag glatt ägnade mig åt i högstadiet, nämligen att virka Amigurumis!

Termen är japansk och betyder i princip virkat mjukdjur och jag höll till och med några lektioner i Amigurumis ädla konst på högstadiet. Och nu är de tillbaka igen, som terapi och avslappning.

Detta har därför lett till tillökning i familjen Bäck på lillasyster Bäcks sida. Syster yster K fick en systemkamera i julklapp och utvecklar för tillfället sina fotoskills, och vad passar då bättre än en liten fotokompis!

Hon heter Rory och är en liten busig kaninunge som älskar äventyr och blommor. Vi kommer säkert se mer av henne den kommande tiden då jag och K har en liten sommarplan för henne.

 

// Emmelie

 

2 reaktioner på ”Ett litet tillskott

  1. Hej! Jag letar efter dina inlägg om hur det var att skriva en kollektivroman. Skrev du bara ett inlägg till slut? Jag är intresserad av alla råd du kan tänkas ha! 🙂

    • Hej Martin! Jag hann bara skriva ett inlägg då mycket annat hände, men kan absolut skriva ihop all information jag har då jag fått en hel del mer kunskap sen dess, om intresse finns! Är det något som behöver besvaras nu snarast eller kan jag skriva ihop serien om sådär två veckor när skolan slutar?

Kommentera

